fredag 2 oktober 2015

En korg att tycka om

Jag fick en korg av min mamma för att sälja på loppis. Men vi saknade en tillräckligt stor brödkorg här hemma, och jag gillade formen. Däremot tyckte jag inte alls om färgen eller mönstret. Men två lager färg senare, passar den perfekt här hemma. Både till frukt och bröd.

 Före:

Efter:



Korgen är målad i Panduros Vintage-färg, i en grålila nyans. Det var en härlig ny bekantskap - en matt och lättmålad färg. Två lager krävdes för att täcka den gamla färgen helt.

Hoppas ni får en trevlig helg! Jag ska iväg på äventyr i helgen. Jag och några kompisar ska bo i en sommarstuga, och dricka vin, äta god mat och så sy/sticka/virka en massa. Ska bli underbart!

1 kommentar:

HönaPöna sa...

klart snyggare med lite färg på!
Låter som att det kan bli en underbar helg!