fredag 15 juni 2012

Bloggtips och uppmaning

En av mina bästa bloggar - som jag troget följer - är Nina Åkestams blogg på Resumé. Den får mig att fundera, att reagera och framför allt känna. Du behöver alls inte jobba inom reklamvärlden för att den ska vara intressant.

Idag skriver Nina ett inlägg om rätten till kärlek, oavsett vilken läggning du har. I Ukraina, där fotbolls-EM nu pågår för fullt, håller en lag på att röstas igenom som gör det förbjudet för homosexuella att visa sin kärlek öppet. Läs inlägget och skriv sedan på namninsamlingen för att få europeiska politiker att ta sig samman och agera.

Nu hoppas jag alla får en trevlig kärleksfylld helg! Ikväll ska jag och maken äta på restaurang och sen gå på bio. Vi ska se Snow White and the Huntsman. Evasleva med familj tar hand om vår lillskrutta. Härligt!

Inga kommentarer: